torstai 5. tammikuuta 2012

These Boots are Made for Walkin'

Edellisessä postauksessa kirjoitin rakkaudestani keraamisiin kelloihin. Tilanne on aika tyypillinen minulle: kun löydän jotain mistä TODELLA pidän, olen valmis odottamaan kauankin saadakseni  haluamani. Pyrin aina ostamaan parasta laatua mihin minulla suinkin on varaa. Rakastan aitoja luonnonmateriaaleja ja materiaalin tuntu on minulle erittäin tärkeää; en koskaan edes sovita vaatetta ellen pidä siitä, miltä materiaali tuntuu käteen. Myyjätaustani vuoksi olen kehittynyt vieläkin nirsommaksi laadun suhteen. Makuni on siis huomattavasti kalliimpi kuin mihin minulla oikeastaan olisi varaa, mutta kuten sanottu: olen valmis odottamaan ja säästämään. Hinta tai merkki ei tietenkään ole laadun tae, mutta usein laadukkaat tuotteet maksavat enemmän. Toisaalta laadukkaat tuotteet kestävät käytössä kauemmin -  ja niitä myös pystyy huoltamaan ja korjaamaan.

Esimerkkinä toimikoot rakkaat saappaani. Vagabondin mustilla nahkasaappailla olen kävellyt jo kohta neljä syksyä ja kevättä lähes joka päivä. Varsia on venytetty, korkolaput vaihdettu useaan kertaan,  olen laitattanut niihin puolipohjalliset (liukkauden vähentämiseksi) ja vetoketjutkin on vaihdettu ainakin kerran (puntit varren sisällä vaativat veronsa). Rakastan saappaitani edelleen ja olen jo valmiiksi pahoillani siitä, että ensi syksyyn ne eivät luultavasti enää kestä. Tällä hetkellä ne kuitenkin näyttävät vielä siisteiltä ja toimivat kaikkien vaatteideni kanssa.  Tämä kaikki on paitsi laadukkaan saappaan, myös hyvän suutarin ansiota.



Itse käytän Forumin Suutaripalvelua paitsi helpon sijaintinsa vuoksi, myös koska palvelu on aina ystävällistä ja jälki moitteetonta. En ole tehnyt hintavertailuja, mutta veikkaan, ettei se ole halvin mahdollinen suutari. Olen kuitenkin valmis maksamaan hyvästä palvelusta ja laadukkaasta työn jäljestä. Lisäksi hyvä suutari säästää rahaa toisellakin tavalla: Kävin juuri eilen vaihtamassa vetoketjun toiseen saappaaseen, jolloin suutari kysyi missä kunnossa toinen vetoketju on. Toin senkin näytille ja kävi ilmi, että vetoketju oli monesta kohtaa melkein irti, mitä en ollut itse huomannut. Suutari sai ommeltua vetoketjun kiinni, mikä maksoi 5 euroa. Vetoketjun vaihto maksaa 45 euroa, joten suutari säästi minulta pitkän pennin. Kiitos.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin:)!