tiistai 24. tammikuuta 2012

Shoeshopping Monday

Päätin, että tämä maanantai on kiva päivä. Tiesin, että minulla on töitä pitkälle iltaan, joten päätin aloittaa aamun rauhallisesti: nukkua pitkään, valita vaatteet ja meikata rauhassa, kerrankin laittaa hiukset jollain muulla tavalla kuin ponnarille tai nutturalle ja shoppailla hiukan ennen työpäivää (jotta on hyvä syy mennä töihin...). 

Ongelmat alkoivat suoristusraudan kanssa, joka ei suostunut yhteistyöhön kanssani. Yleensä ghd:ni toimii jopa minun muotoilukyvyttömissä käsissäni kuin enkeli, mutta ei tänään. Ei sitten millään. Sitten jumituin, hetken kotoa käsin työskenneltyäni, facebook-keskusteluun, jonka vuoksi lähdin kotoa paljon myöhemmin kuin olin suunnitellut. Juna oli 45 min myöhässä (jumitin koko viime talven junissa ja päätin, että ei koskaan enää junaan jos on lunta. Tänään ajattelin kokeilla. Ei olisi kannattanut.). Rauhallisesta shoppailuhetkestäni ennen töitä tuli siis kiireistä ryntäilyä kaupasta toiseen. Olisin voinut jättää shoppailun loppuviikkoon, tietysti. Mutta koska olin päättänyt tehdä sen tänään, halusin ehdottomasti myös tehdä sen tänään.

Stockmannilla suuntasin suoraan kohti Michael Korsin kenkiä ja löysinkin eilen netistä bongaamani Rock N Roll Berkleyt. Ja niiden vierestä nämä:






































Kuva: www.stockmann.com



























Kumpi..? Siellä sitten sovittelin ja mallailin aikani: molemmat sujahtivat jalkaani kuin unelma. Molemmat olivat upeat. 

(Tällä kertaa täytyy muuten sanoa, että palvelussa olisi ollut parantamisen varaa: myyjiä oli kaksin tai kolmin kappalein, eikä juuri muita asiakkaita, mutta kukaan ei puolen tunnin aikana tullut kysymään tarvitsenko apua (en varsinaisesti tarvinnut, paitsi päättämiseen, mutta that's not the point). Olen kyllä törmännyt samaan ilmiöön aiemminkin (myös) Stockmannilla: välillä jopa tulee tunne, että jos menee kysymään apua häiritsee myyjää. Olen itsekin työskennellyt myyjänä useita vuosia ja tiedän, että joskus myyjällä oikeasti on kiire, vaikka hän ei näyttäisi tekevän yhtään mitään. Toisaalta tunnistan myös myyjät, jotka vain juoruilevat, eivätkä jaksa kiinnostua työstään. Olisin mennyt muualle, mutta ikävä kyllä en tiedä mistä muualta Helsingistä noita kenkiä löytyisi. Luulisi, että tässä taloustilanteessa millään kaupalla ei olisi moiseen varaa. Mutta ei siitä sen enempää, pahoittelen avautumista. Ärsyttää vain tuollainen.)

Molemmat kengät olivat ihanat.




























Päädyin lopulta:





























Järkevään vaihtoehtoon.




























Kyllä, koska näitä voin käyttää myös ensi kesän häissä tuomaan rokkia asuun.

Eikä siinä vielä kaikki: kävin myös tekemässä tilauksen Country Attireen niistä Hunter Ostrich- saappaista. Toivottavasti ovat yhtä makeat livenä kuin kuvassa... niissä oli tosiaan aikamoinen alennus ja ilmainen toimitus, joten kannattaa käydä kurkkaamassa jos Hunterit kiinnostavat! Kerron sitten miten toimitus sujui.

Summa summarum: kaikesta huolimatta hyvät kenkälöydöt onnistuivat sittenkin pelastaamaan huonoille raiteille lähteneen päivän. Oloni on myös helpotttunut, kun vihdoin päätin tilata nuo Hunterit, pitkän pähkäilyn jälkeen :) 

Mutta kyllä jäivät kaivelemaan nuo Michael Korsin nilkkurit... ne olivat aivan törkeän makeat.... 

2 kommenttia:

  1. En ihmettele valinnan vaikeutta :) Molemmat näyttivät tosi hyviltä. Mikähän siinä on, kun palvelualoilla on palvelu huonontunut? Ei tietenkään joka paikassa, mutta tietyissä paikoissa.. Pahoitin tässä mieleni ennen joulua, kun bussikuski alkoi minulle valittaa, että voisin kaivaa rahat valmiiksi. Eikä siinä todellakaan mennyt kauaa, kun lompakko oli jo kädessä. Bussi oli pahasti myöhässä ja näköjään se oli minun vikani. Enemmän meni aikaa siihen keskusteluun. Ei siinä voinut kuin toivotella kuskille hyvät joulut! Onneksi toisella oli hyvä päivä :)

    VastaaPoista
  2. Kiitos:) Joo, tuo palvelujuttu on mietityttänyt useasti. Monesti on varmaan kyse liian vähästä henkilökunnasta ja kiireestä, mutta toisinaan (kuten eilen...) myös väärästä henkilöstä väärässä työssä. Tai huonosta päivästä: on niitä myyjilläkin tietysti, mutta silti pitäisi työnsä saada tehtyä. Noi bussikuskijutut on tosi kurjia myös: juuri oli Hesarissakin pari kirjoitusta aiheeseen liittyen. Tänään oli kirjoittanut vastineen joku bussikuskien kouluttaja, että "kaikilla aloilla on enemmän ja vähemmän palvelualttiita henkilöitä". Jos kouluttajan asenne on tuo, ettei edes pahoitella huonoa käytöstä, niin onko ihme jos kuskit toimii kuvaamallasi tavalla... no, onneksi edes sinä osasit suhtautua asiallisesti :)

    VastaaPoista

Kiitos kun jätit kommentin:)!