maanantai 9. tammikuuta 2012

St. Petersburg it is!

Kyllä vain, Pietariinpa hyvinkin. En ole koskaan ennen käynyt Pietarissa, tai Venäjällä ylipäänsä, mutta olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että sinne pitää päästä. Täydellinen tilaisuus koitti, kun ystäväni lähti  Pietariin työskentelemään ja kutsui minut luokseen kylään. 

Jännittääkin hiukan: en ole ennen käynyt maassa, jonka kielestä en ymmärrä edes kirjaimia. Hyvin harvoin olen yhtä pihalla kielen ymmärtämisen kanssa ylipäänsä, koska melkein kaikkialla Euroopassa pysyn edes jollain lailla kartalla.  No, senpä vuoksi on erityisen mukavaa, että minulle on tiedossa henkilökohtainen opas :) 

Olen pikkuhiljaa alkanut pähkäilemään pakkaamista. Viikonloppuna on tiedossa paljon ihan perinteistä nähtävyyksien katselua, eli ulkona kulkemista. Toisaalta olemme menossa myös mm. oopperaan. Tarvitaan siis sekä lämpimiä ja mukavia vaatteita että juhlavampaa iltataminetta. Lisäpäänvaivaa tuottaa teiden suolaus: en haluaisi millään pilata kenkiäni siinä sohjossa. Toisaalta yritän myös pakata mahdollisimman kevyesti- vaikka kevyesti pakkaamisen taito on kyllä sellainen, mitä minulla EI ole. Viime aikoina olen oppinut pakkaamaan tiiviisti, ts. kohtuullisen kokoiseen laukkuun, mutta kevyeksi kantamuksiani ei yleensä silti voi kutsua. *huoh* Maybe this time..?


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kun jätit kommentin:)!